بازدید 1
0

موافقت ایران با 70درصد پیشنهاد روس‌ها برای ساخت خط‌آهن رشت ـ آستارا

موافقت ایران با 70درصد پیشنهاد روس‌ها برای ساخت خط‌آهن رشت ـ آستارا

  • 26 آذر 1404 – 11:59
  • اخبار اقتصادی
  • اخبار راه و مسکن
موافقت ایران با 70درصد پیشنهاد روس‌ها برای ساخت خط‌آهن رشت ـ آستارا

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اعلام اینکه 70درصد پیشنهاد روس‌ها درباره ساخت خط‌آهن رشت ـ آستارا مورد تأیید ایران است، گفت: پیمانکار اصلی این پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) است.

اقتصادی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هوشنگ بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره خط‌آهن رشت ـ آستارا، اظهار کرد: تقریباً با 70 درصد پیشنهاد روس‌ها برای ساخت خط‌آهن رشت ـ آستارا موافق هستیم.

وی با بیان اینکه "اختلاف نظر ما کارشناسی و مربوط به ایستگاه‌هاست."، افزود: روس‌ها با توجه به سابقه زیادی که در ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن دارند طبیعتاً طراحی را به آن سمت و سو می‌برند، ممکن است این کار خیلی مورد قبول ما نباشد، البته در سفری که به روسیه خواهیم داشت این مسئله را حل‌وفصل خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا روس‌ها پروژه را می‌سازند، گفت: خیر، ایرانی‌ها خط‌آهن رشت ـ آستارا را می‌سازند و پیمانکار اصلی این پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کریدورها اظهار کرد: عراق نیز به‌عنوان رقیب ما کریدورهایی در بندر فاو و ام‌القصر دارد و مشغول فعالیت است. کریدورها صرفاً مسیرهایی برای جابه‌جایی بار و مسافر نیستند و مزیت‌ها و اثرگذاری‌های فراوانی دارند؛ این مسیرها هم می‌توانند قدرت جابه‌جایی ایجاد کنند و هم سیاست‌ها را تحت تأثیر قرار دهند، نمونه بارز آن کریدور زنگه‌زور است که اخیراً نقل محافل شد؛ اگرچه هیچ اقدام فیزیکی در آن انجام نشده بود، اما یکی از اهداف آن که جابه‌جایی سیاست بود، محقق شد و اثرگذاری خود را نشان داد.

وی توضیح داد: در حوزه ریلی حدود 9 کریدور تعریف کرده‌ایم که شش کریدور شمال ـ جنوب و سه کریدور شرق ـ غرب هستند. شاخص‌ترین کریدور شمال ت جنوب، مسیر آستارا تا چابهار است و اگر فرصت باشد، توضیحات بیشتری درباره مسیر چابهار ـ زاهدان ارائه خواهم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه بزرگراهی، 11 کریدور طراحی شده که شش کریدور آن شمال ـ جنوب و سه کریدور شرق ـ غرب است. کریدورهای آزادراهی نیز شامل هفت کریدور می‌شوند که توسط بخش خصوصی و دولت با مشارکت یکدیگر در حال اجرا هستند.

بازوند اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین کریدورهای آزادراهی کشور، مسیر دریای خزر تا خلیج فارس است که از چالوس شروع می‌شود و تا ماهشهر امتداد دارد؛ حدود 53 درصد این کریدور توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: در حوزه بزرگراهی، اصلی‌ترین کریدورها شامل کمربند پیرامون نقشه کشور هستند؛ این مسیرها از مرز بازرگان تا شلمچه، از شلمچه تا چابهار و از چابهار تا سرخس و بازگشت به مرز بازرگان امتداد دارند. این چهار کریدور بزرگراهی نقش بسزایی در ارتباط با کشورهای همسایه دارند و مستلزم تکمیل راه‌های آنتنی هستند که در دستور کار قرار دارد.

سود وام 1.6میلیاردیورویی روسیه برای خط‌آهن رشت ـ آستارا 3درصد است112کیلومتر از مسیر خط‌آهن رشت ـ آستارا تملک شد

انتهای پیام/+

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات لیورا

  • تناسب اندام
  • مد و لباس
  • سفر و گردشگری
  • موبایل
  • موبایل